● Důvod
Ludolfova π ● 1. Ludolfovo číslo přepočítá z diskrét. do Euklidova prostoru 2. Pramen Ludolfova čísla ● Výpočty kružnic ● 3. Důkaz 1D kružnice. Lissajous 4. Výpočet vlastností nD kružnic - odlišně od zavedeného názoru 5. Obvody 1D kružnic nevytvořily kružnici 6. Geometrické posouzení 1D kružnice 7. Euklidovská 1D kružnice - Práce 7 sdružuje a krátí obsáhlejší soubory 1, 3 a 4. Téma sledují také 5 a 6. 8. Hodnoty funkce sinus 9. Euklidova věta v perspektivě |
Člověk sleduje
obrazovku televize, má zrakové a sluchové zážitky.
Pročpak dvěma druhům zážitků neuvěří, že by měly být
jeho skutečností? ![]() Člověk sleduje svět, má zrakové a sluchové zážitky. A doplněné třemi dalšími - hmatovými, chuťovými a čichovými. Následně je snad jistotou, že dva druhy ne, ale pět druhů zážitků musí být skutečností? Ať fyziku podmíní matematika! Vnímáme hmotu, věříme smyslovým vjemům. Ale vždyť naše smysly jsou tvořené onou hmotou… 4D →
Obvod kružnice vždy
racionálně: 22 KB |
1. Ludolfovo číslo přepočítá z diskrétního do Euklidova prostoruPráce chce zdůvodnit příčinu Ludolfova čísla.
Převádí výpočty z diskrétního do Euklidova
prostoru. Hledá jednoznačný způsob převodu diskrétního
bodu do iracionální velikosti Euklidova prostoru -
závisle na počtu rozměrů prostoru. 3× obrázek, 5× tabulka |
2. Pramen Ludolfova číslaOdedávna učenci upozorňovali, že nezkoumáme hmotu,
nýbrž své smyslové vjemy. Nabízí se, že velikost
Ludolfova čísla je určena zrakovým perspektivním
prostorem. Ze svých zážitků nevýstižně odvozujeme
Euklidův prostor. Pramenem je Eulerova řada pro
výpočet π/4. 5× obrázek, 1× tabulka |
3. Důkaz
jednorozměrné kružnice. Lissajous
|
4. Výpočet vlastností nD kružnic - odlišně od zavedeného názoru1× obrázek, 4× tabulka PDF 4× A4 Na vzorce obvodů a obsahů čtverce (krychle) navazují výpočty kružnice (koule). Tyto vzorce respektují aritmetickou řadu růstu rozměrů. Avšak dosavadní teorie diskutabilně sdružuje geometrické rozměry do dvojic. Konkrétně 2D s 3D, 4D s 5D, atd. Ověřeno již v předchozím 3. souboru. Dosud: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hyperkoule |
6. Geometrické posouzení 1D kružnice3× obrázek PDF 2× A4 Promítnutím koule z 3D prostoru na 2D plochu a pak do 1D prostoru se ukazuje potřeba respektovat nelineární promítání délky. To vede k odlišnému výpočtu povrchu 1D kružnice, s uplatněním iracionality. |
5. Obvody 1D kružnic nevytvořily kružnici1× obrázek, 1× tabulka PDF 3× A4 Obvody n-rozměrných kružnic jsou iracionální,
a jedině pro 1D kružnici racionální? Uvažuji, že
skládáním kružnic vnikne povrch koule, kdežto
skládáním 1D kružnic nesložíme 2D kružnici - dle
dosavadního pojetí 1D kružnice. |
Je obtížné popsat cestu krátkozrakému. Protože se mu nedá říci: „Pohleď tam na tu kostelní věž deset mil od nás a dej se tím směrem.“ - Ludwig Wittgenstein (1929)
7. Euklidovská
1D
kružnice 4× tabulka PDF
4× A4
Odlišný vzorec výpočtu 1D obsahu vytvořila rekurze z
vyšších rozměrů. Práce sdružuje a krátí obsáhlejší
soubory 1, 3 a 4.
|
Ještě v 19. století matematika změnila směr svého usilování (Cantor, Dedekind). Oddělila se od fyziky; neostýchala se pracovat s naprostými abstrakcemi, rozličnými nekonečny s vyplývajícími důsledky. Fyzice zůstala o to větší zodpovědnost při výběru takové matematiky, jež by měla popisovat náš svět. (~ Mario Livio) | 1. Výpočet přisoudí úsečce iracionální
délku. 2. Velikost této délky, velikost iracionálního čísla, neexistuje. 3. Nemá-li objekt délku, pak neexistuje. V našem světě nebo v Euklidově prostoru? 4. Co plyne z předchozích tří bodů? |
8. Hodnoty funkce sinus2× obrázek PDF
1× A4
V Euklidově prostoru jsou iracionality sin 45° a sin
60° přibližně známé; úplné přesnosti nedosáhnou.
Upřesnitelné jsou až v perspektivním prostoru
zrakového vidění. |
9. Euklidova věta
v perspektivě
4× obrázek PDF 3×
A4
Příklad. Trojúhelník v perspektivním prostoru. |
Cogito, ergo sum! René Descartes |
Nejdříve cítíme, že jsme, nato cítíme, že myslíme, pak teprve myslíme, že jsme. |
Josef Šafařík v knize „Cestou k poslednímu“ |
Eckhart Tolle Život je teď |
Modely
časoprostoru - 1 - |
Fyzika jako
geometrie - 2 - |
Perspektivní
matematika — 3 — |
Fyzika krátce
15× - 4 - |
–––––––► + 6, 7, 8, 9 |
OBSAH - 5 - |
— 3 —