Zásady konstrukce vnímaného světa 💾Bohumír Tichánek
verze 28. 8. 2020Úspěšný popis našeho světa ať podkládá matematika, zásadní pomůcka fyzikálního poznání. Ovšem svět nám předkládá geometrie, a nikoliv matematika. Svými mechanickými modely zpětně prověřuji matematické výsledky, které věda předložila. Nezdůrazňuji odlišné výpočetní způsoby, nýbrž uvažuji matematický důkaz promyšlené konstrukce světa – důkaz kreacionismu. Iracionální čísla nevystihnou vnímaný svět – jejich velikost neexistuje a vždy je zaokrouhlíme některým racionálním číslem. Perspektivní geometrie iracionality nezná. Nabízí hmotu výhradně ve spočetných velikostech. Tím oslabuje možnost geometrického protikladu - lineárního vesmírného prostoru. „Neposuzujeme hmotu, nýbrž zážitky hmoty“ - Ernst Mach
Obsah - sedm upozornění
1. Pythagorovou větouSnadno vypočítáme délku úhlopříčky u obdélníka 3×4 metry: 32 + 42 = u2. Sečtením 9 + 16 vyjde 25. Odmocněním 25 vyjde úhlopříčka délky přesně 5 metrů. Pythagorova věta zakládá např. i rovnici kružnice.Jenže úhlopříčku nevypočítáme žádnému čtverci. Ani obdélníku o stranách 2×3 nezískáme výsledek. Výpočet odmocniny nikdy neskončí! Matematika tento nedostatek po tisíciletích nezdůvodnila, nýbrž chybějící vyhledání pojmenovala iracionálním číslem. Zhodnocení: 2. Záměna rovnoměrného (Euklidova) prostoru perspektivnímZákladem poznání jsou lidské smysly. Zrak a sluch předkládají perspektivně stlačené informace. Geometrie perspektivního prostoru není doceněná, ačkoliv vzdálenosti vyjadřuje bez iracionalit, tedy přesně.Obrázek [x2, y2] zohledňuje perspektivu. Úhlopříčka jednotkového čtverce má délku u = 2. Je to součet délek stran 1 + 1. Occamova břitva omezí dva druhy čísel na jeden: na racionální. Zhodnocení:V geometrii se úsečky liší svou kvantitou, ale nikdy kvalitou. Kdežto matematika je odlišuje dvěma způsoby; navíc řeší kvalitu - racionálně a nebo iracionálně. Údajem 2·π délku naznačíme; domluvíme např. 6,2. Náročnost a propracovanost vyšší matematiky nezaručí, že by popisovala náš svět. Základnější sestavu světa nabízejí lidské smysly. Perspektivní zobrazení prostoru, s druhými mocninami souřadnic os, poskytuje konečné výpočty. Transformuje kvadratické rovnice v lineární. 3. Bodový prostorFyzika může pracovat nejen ve spojitém prostoru (tvoří ho body „nekonečně blízké“), ale i v prostoru složeném z jednotlivých bodů. Podobně, jako je šachovnice složená z políček. Každé je evidované a buďto obsahuje informaci, nebo je prázdné. Jenže už od starověku je známo, že tento bodový (diskrétní) prostor není našim světem. Možností je následný převod bodového prostoru do geometrie světa [x2, y2], který vnímáme svými smysly. Naopak není možný přepočet bodů do Euklidova rovnoměrného prostoru [x, y]. Zhodnocení:Zážitky zrakové perspektivy ať vznikají úpravou bodového prostoru. Převod dodrží původní údaje o vzdálenosti od počátku a obě kartézské souřadnice. Schraňování údajů jednotlivých bodů v bodovém prostoru připomíná chod paměti počítače. Vznik zrakového zážitku, jenž se má řídit zorným úhlem, je znevážený iracionalitami (viz 1. upozornění). Důkladně zpracovaná Euklidova nauka nepopisuje náš svět. Viz: Fyzika jako geometrie III4. Vícerozměrné prostoryJiž po víc staletí je známý vzhled čtyřrozměrné
krychle. Jenže její konstrukce se tím neřeší.
Zdůrazňují se její obrysy - drátěný model, jak se
promítá na plochu. Zhodnocení: Převod z bodového prostoru do perspektivního vnímání naznačil 3. bod. Viz: Fyzika jako geometrie V5. Teorie relativityukázala, že rychlým pohybem, blížícím se rychlosti světla, se podstatně zpomalí čas. Děje v takovém objektu by nám připomínaly zpomaleně promítaný film. Fyzika spojitého Euklidova prostoru nezná důvod této změny.Kdežto fyzika provozovaná v bodovém prostoru, s dějem naskakujícím po dílcích, zpomalení času posuzuje. Bodový model přibližuje, jak čas funguje. A převod bodového časoprostoru je možný do perspektivního prostoru a i času. Zakládá názor na pojem přítomnosti. Zhodnocení: Axiomy speciální teorie relativity posuzuje systém, jenž je vybavený pulsní časovou základnou. Ke zdůvodnění pohybu hmoty a zpomalovaného času je potřeba zdroje, který vyrábí ohromné množství pulsů - tvorovu vědomí stále znovu předkládá vjemy hmoty. Chod Vesmíru je podložený Zdrojem pulsů. Připodobňuji jej generátoru pulsů v elektronických výrobcích – hodinách, počítačích atd. Nabízí se fyzikální definice času. Viz: Fyzika jako geometrie VII 6. Kružnice n-rozměrnéHledám podporu pro bodový prostor, jako geometrický základ světa. Přechod do vyššího geometrického prostoru, například z 2D do 3D, uskuteční jediná změna - přidaný jeden rozměr. Počet rozměrů stoupá aritmetickou řadou. Pak předpokládám, že také rovnice pro výpočet n-rozměrných kružnic dbají souladu s aritmetickou řadou, a nemění své vlastnosti nerovnoměrnými skoky.Tuto výhradu, vůči dosud zavedeným výpočtům, podporuji upřesněním 1D kruhu. Jak známo, je to úsečka. Avšak, s nelineárně rozloženými body na přímce; 1D kruh se nabízí být harmonickou funkcí (sinus). Viz: Příklad 1D kružnice. Lissajous - 3 7. Vznik Ludolfova číslaPodstatu Ludolfova čísla hledám v Eulerově řadě pro výpočet π/4, vyjádřené v perspektivním prostoru.Viz: Pramen Ludolfova čísla - 2 |
Modely časoprostoru - 1 - |
Fyzika
jako geometrie - 2 - |
Perspektivní matematika - 3 - |
Fyzika krátce 15× - 4 - |
–––––––► + 6, 7, 8, 9 |
OBSAH - 5 - |